ჩემი სიმბოლო

ჩემი სიმბოლო 
მე ნანუკა  ვარ..დიდი ხანი არ არის რაც გადავედი 43-ე საჯარო სკოლაში, ვისაც სკოლა შეგიცვლიათ, დამეთანხმებით, ცოტა რთულია პირველი დღეები . ჯერ ერთი უკვე შეჩვეულ კლასთან განშორება გიძნელდება, მეორეც არ იცი ზუსტად ვინ იქნებიან შენი კლასელები და მესამეც ურთიერთობა არ მიჭირს ადამიანებთან , მაგრამ მაინც ახალი გარემო იყო , დრო სჭირდებოდა შეცნობასა და გაცნობას. თქვენ წარმოიდგინეთ , ამ ყველაფერში  წლევანდელ წელს ერთი გაკვეთილი ყველაზე მეტად დამეხმარა , სამოქალაქო განთლებაზე ჩატარებული აქტივობა, მოკლედ რომ აღვწერო ნაბიჯ-ნაბიჯ ასეთი ”სქემა” გამოვა
  
გაცნობის კარგი საშუალება :

ნინო მასწავლებელი ჩვენც შევაფასეთ 
 ნაბიჯი 1. გამოხატეთ საკუთარი თავი რაიმე სიბოლოს სახით, შეიძლებოდა ცხოველი,ფიგურა, ან რამე ისეთი , რაც ზუსტად მიესადაგებოდა ჩვენ ხასიათს , სანამ ჩვენ დავხატავდით, მასწავლებლმაც დახატა დაფაზე სიმბოლო და გვაგრძნობინა, რომ ისიც ჩვენნაირად მუშაობდა გაკვეთილზე, ანუ თანასწორი იყო, ამან უფრო მეტი სტიმული მოგვცა .მე პირადად შევეცადე ზუსტად გამომეხატა ჩემი სიმბოლო, ავირჩიე ორი ნიღაბი , მხიარული და მწუხარე , ჩემ ხასიათს მივუსადაგე, ზოგჯერ არ ვარ იმ ხასიათზე , როგორც ჩემ გარშემო არიან და ვცდილობ ხოლმე ”მოვირგო ნიღაბი” , მაგრამ ეს ძალიან ხშირად საბედნიეროდ არ ხდება, ისიც დავამატე , რომ ჩვენ ყველამ უნდა მივიღოთ ადამიანი ისეთი, როგორიც არის, რადგან არ არის კარგი ”ნიღბით სიარული ”

ნაბიჯი 2.   დავარქვით სიმბოლოს სახელი და ჩამოვწერთ ამ სიმბოლოს თვისებები;

ნაბიჯი 3. მუშაობის პროცესი მიმდინარეობდა წყვილებში, ამიტომ ჩემი ადავლების დასრულების შემდეგ ვაჩვენე მეწყვილეს ჩემი სიმბოლო და ვთხოვე თავადაც იგივე პროცესი გაეკეთებინა ჩემ სიმბოლოზე და მერე შევადარეთ ემთხვეოდა თუ არა თვისებები ერთმანეთს ;
ნაბიჯი  4 .გავაკეთეთ პრეზენტაციას და გამოვყოფთ ჩვენ დადებით და უარყოფით თვისებებს;რადგან ადამიანი მხოლოდ დადებითი ტვისებებით არ არსებობს;
ნაბიჯი. 5.შევადგინეთ დიაგრამა - სფეროს ერთი ნაწილი მე შევავსე ჩემი ადდებითი და უარყოფითი თვისებებიტ, მეორე ნახევარი ჩემმა მეწყვილემ შეავსო, მასწავლებლემაც გვთხოვა მთელ კლასს დავხმარებოდით  დიაგრამას შევსებაში ;
ნაბიჯი . 6 დისკუსია , ანუ რამდენად შესაძლებელია გავხდეთ უკეთესები , ანუ უფრო მეტი იყოს ჩვენში დადებითი და ნაკლები უარყოფითი თვისებები ;

”სუპერკიბორჩხალა ” ხვიჩა 
ნაბიჯი 7. მოვილაპარაკეთ იგივე დიაგრამა ავაგოთ სამ თვეში ერთხელ და კველავა ჩავატაროთ ძველი და ახალი დიაგრამებისა ;

ნაბიჯ-ნაბიჯ გავიარეთ ეს აქტივობა და ბევრი საინტერესო რამე გავიგეთ, ყველაზე მეტად ის მომეწონა, რომ კლასში ჩვენ ხმამაღლა ვსაუბრობდით რა უარყოფით თვისებებს ვხედავდით საკუთარ თავშიი, მსგავსი აქტივობა , მერწმუნეთ, გვეხმარება ჩვენი ინდივიდუალობის შემეცნებაში,ჩვენ ყველა ვცდილობთ მეტ-ნაკლებად მოვაწონოთ ერთმანეთს ჩვენი პერსონა , თუმცა აქვე დავამატებ , რომ აქამდე არასოდეს მქონია ზუსტი ახსნა ამ სიტყვისა , არადა ზუსტად ეს გამოვხატე მე ჩემ სიმბოლოდ, დიახ , პერსონა ნიშნავს ნიღაბს, ბერძნულად, ხოლო უკვე ძველ რომში ამ სიტყვამ შეიცვალა მნიშვნელობა და ნიშნავდა ”პირს კანონის წინაშე”, მონა არ იყო
პერსონა, მას არ თვლიდნენ პიროვნებად. ჩვენ არასოდეს ვიქნებით მონები და უფრო მეტიც , ჩვენ ვეცდებით ვიყოთ კარგი პიროვნებები, ჩვენი ხასიათით ად ურთიერთდამოკიდებულებით . გამოიყენეთ ეს აქტივობა, მერწმუნეთ, ძალიან კმაყოფილი დარჩებით .

მე-9 კლასი. ნანუკა ქურდაძე 
მზე სოფო ...


”რადიოაქტივი” ლუკა



.

Комментариев нет:

Отправить комментарий