კონვენცია ბავშვთა უფლებების შესახებ

გამარჯობათ . მე ნანუკა ვარ  და ძალიან მიყვარს ხატვა.. ნოემბრის თვეში
ეს ჩემი ნახატია
რომელმაც საუკეთესო ნახატებში პირველი
ადგილი დაიკავა 
არის  ერთი საინტერესო დღე , რომელი  ახლავე აგიხსნით :)
1954 წლიდან, გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის რეკომენდაციით, ყოველი წლის 20 ნოემბერს აღინიშნება ბავშვთა საერთაშორისო დღე, როგორც ბავშვთა შორის ურთიერთგაგებისა და ბავშვთა კეთილდღეობის ხელშემწყობი აქტივობების მხარდაჭერის დღე. აქვე აღსანიშნავია, რომ 1989 წლის 20 ნოემბერს გაეროს გენერალურმა ასამბლეამ მიიღო კონვენცია ბავშვთა უფლებების შესახებ
კონვენციას მოგვიანებით სეუერთდა საქართველოც.  .. ეს კონვენცია ასახავს ყველა იმ უფლებასა და თავისუფლებას, რომლითაც უნდა სარგებლობდეს ნებისმიერი ბავშვი გამონაკლისის გარეშე.
”ბავშვის პიროვნება , ნიჭი და გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობები რაც შეიძლება სრული მოცულობით განვითარდეს”- ეს ფრაზა კონვენციიდან მოვიყვანე, დიახ, ბავშვთა უფლელებების დაცვის კონვენციის 28-ე მუხლია; მე პირადად  ყოველთვის ვიცოდი 1 ივნისი იყო ბავშვთა დაცვის დღეს.   უბრალოდ მოხდა ისე, რომ გაკვეთილზე ამ კონვენციის შესახებ გვქონდა საუბარი, იმ დღესვე დაიბადა იდეა- მოგვეწყო გამოფენა-კონკურსი ამ დღესთან დაკავშირებით , ჩვენ მივმართეთ სკოლის სამოქალაქო განათლების კლუბს და დავუსაბუთეტ ჩვენი მოსაზრების განხორციელების აუცილებლობა, როგორც გვასწავლიან -გავაცანით მიზნები და ამოცანები..

ჩვენი კლუბის წევრის
გაკეთებული საინფორმაციო
ბუკლეტი
მიზანი :  
  • მოსწავლეები უფრო მეტს გაიგებენ ბავშვთა უფლებების დაცვის შესახებ და გაიღმავებენ ცოდნას;
  • ჩართული იქნება მთელი სკოლა , რაც უფრო აქტიურს და საინტერესოს გახდის ჩვენი სკოლის ცხოვრებას;
  • დემოკრატიულად ჩავატაროთ შერჩევა და გამარჯვებულის გამოვლენა ;


ამოცანები 
მზადება კონკურსისთვის
  • კლუბმა გაავრცელოს ინფორმაცია სკოლაში , ყველა კლასში მოხდეს ამ დღისადმი მომზადებული პატარა საინფორმაციო ბუკლეტის გაცნობა ;
  • კლასებიდან წარმოდგენილი თითო კედლის გაზეთი და ნახატი განათავსოს სკოლის ფოიესი და მთელი დღის განმავლობაში შეძლოს კენჭისყრის თვალყურის დევნება ;
  • დღის ბოლოს მოხდეს დემოკრატიულად დათვლა ხმები , დამსწრე კომისიის დახმარებით გამარჯვების გამოვლინება;
ეს მართლა საინტერესო დღე იყო, ყველა ერთად ვიყავით ჩართული ამ კონკურსის
მასწავლებლები აქტიურად იყვნენ
ჩართულები კონკურსის მსვლელობისას და ხმებიც
”ობიექტურად” გაანაწილეს -ყველა კლასს აქტიურობასა
და კრეატიულობაში თავის ხმა ”აჩუქეს” სამმა
პედაგოგმა და დირექტორის მოადგილემ, დანარჩენებმა კლასები
შეარჩიეს და ყველა მოსწავლეს შეუქეს ყოჩაღობა 
პრგანიზებაში, შესვენებებზე თვალყურს ვადევნებდით საარჩევნო ყუთს, ვცდილობდით არ შექმნილი ქაოსი და ყველას შეძლებოდა დთვალიერება , ასევე ვცდილობდით არ დაგვეშვა გაყალბება , გასაკვირი არც არის, რომ კლუბმა ამ საქმეში მოსწავლეთა თვითმართველობაც ჩართო , ყველამ ერთად მთელი დღე საინტერესოდ ვიმუშავეთ, დღის ბოლოს კი ფაიწყო ხმების დათვლა ,  ყველა ხმა- რომელიც მეორდებოდა, ან სახელის და გვარის გარეშე იყო ჩაგდებული საარჩევნო ყუთში გავაბათილეთ, დათვლის პროცესში ასევე მიწვეული გვყავდა სხვადსხვა საგნის მასწავლებლები და აჰა, გამოვლინდა
კენჭისყრა მიმდინარეობდა
დემოკრატიული პრინციპების დაცვით
გამარჯვებულიც. ეს გახლდატ მე-6 კლასელების შექმნილი კედლის გაზეთი, ხოლო ნახატებში კი ჩემმა ნახატმა დაიკავა პირველი ადგილი. ეს დღე არასოდეს დაგვავიწყდება, რადგან იმ დღეს მთელი სკოლა ერთად ვიდექით, არ გვქონია არც კომფლიქტი და არც დაპირისპირება. ეს ის შემთხვევა იყო, როცა ყველამ ერთად აღნიშნა გამარჯვებული კედლის გაზეთის უპირატესობა .

ხმის მიხემამდე გულისყურით
ათვალიერებდმემ მაშრომებს
შედეგი 
  • მოსწავლეებმა გაიგეს და შეიძინეს უფრო მეტი ცოდნა , ვიდრე იქამდე იცოდნენ;
  • მოსწავლეებმა შეზლეს ორგანიზება კონკურსის და დემოკრატიული პრინციპის დაცვით სამართლიანი არჩევანის გაკეთების უფლება მისცეს კონკურსში მონაწილე ყველა წევრს;
  • ჩვენ გამომგვიმუშავდა ის უნარ-ჩვევები, რომელიც დაგვჭირდება ყოველდღიურ ცხოვრებაში. კერძოდ, კომუნიკაციის, თანამშრომლობის, აქტიური ჩართულობის, დემოკრატიული ღირებულების დაცვის ;
ხმების დათვლის პროცესს აკვირდებოდა სპეციალურად შერჩეული კომისია 

გამარჯვებული კედლის გაზეთი. მე-6 კლასელებს კიდევ ერთხელ ვულოცავ 




მე-9 კლასის მოსწავლე :ნანუკა ქურდაძე 

Комментариев нет:

Отправить комментарий