ტოლერანტობა

 
 დემოკრატიული სახელმწიფოს მოქალაქის ძირითადი ღირებულებაა  ტოლერანტობა .საქართველოში არსებობს ტოლერანტობის სინონიმი -შემწყნარებლობა . ჩვენ ქვეყანაში საუკუნეების მანძილზე თანაარსებობდნენ სხვაადსხვა რელიგიის წარმომადგენლები, ამის დადასტურება ნებისმიერ მომენტში შეგვიძლია, ტუნდაც გავხედოთ ძველ თბილისს, აქ გვერდიგვერდ დგას-სინაგოგა, კატოლიკური ეკლესია, სომხური ეკლესია, მართმადიდებლური.. აქვეა მეჩეთიც.. დროთა განმავლობაში ტოლერანტობას დაემატა ზნეობრივი ღირებულებები, ზოგადად მე ვიცი, რომ არსებობს ”ტოლერანტობის პრინციპების დეკლარაცია”, რომლის მიხედვითაც ყველა დემოკრატიულ საზოგადოებაში ადამიანები ვალდებულები არიან პატივს სცემდნენ როგორც სხვის აღმსარებლობას, ასევე მის მსოფლმხედველობას ; 


როგორია ჩემი აზრით ტოლერანტი ადამიანი?! 


  • განათლებული,
  •  აქვს კომუნიკაციის უნარი,
  •  შეუძლია საკუთარი აზრის გამოთქმა ,
  •  აქვს შეგნება და აქვს რწმენა . 
  • პატივს სცემს სხვას და იგივეს ითხოვს თვითონაც;







აქვე შემიძლია დავახასიათო როგორია არატოლერანტი ადამიანი 
  • შეუძლია სხვისი დაცინვა;
  • შეურაცხყოფს ადამიანებს;
  • უყვარს ძალადობა;
  • შეუძლია ადამიანის დაშინება. 
  • შეუძლია მისტვის ”მიუღებელი” ადამიანების გარიყვა;
ამ საკითხებზე დაფიქრება ყველას გვმართებს , მითუმეტეს თუ ჩვენ ვირჩევთ დემოკრატიულ სახელმწიფოში ცხოვრებას. ,ე , ჩემი კლასის მაგალითზე , შემიძლია შემოგთავაზოთ საინტერესო აქტივობა, რომელიც გვეხმარება უკეთ გავიაზროთ ვინ ვართ ჩვენ და რამდენად სწორი შეხედულება გვაქვს დემოკრატიულ ღირებულებებზე, ასევე გაგაცნობთ, რას ვფიქრობთ ტოლერანტობაზე; რა თქმა უნდა გაკვეთილი ჩატარდა 16 ნოემბერს :)


 მე შევეცდები ძალიან მოკლედ აგიხსნათ .კლასში დავიყავით 4 ჯგუფებად; 
  • ქტ.1. ვირჩევთ საკვანძო სიტყვებს-სიღარიბე , ძალადობა, ტოლერატობა, ”სხვა რელიგია”, ”სხვა ეროვნება”, ვადგენთ სქემას და ყველა აფიქსირებს საკუთარ მოსაზრებას
  • აქტ.2 ჯგუფები პრეზენტატორის დახმარებით წარმოადგენენ საკუთარ მოსაზრებას , მსჯელობენ , გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას დღევანდელ რეალობაში არსებულ პრობლემებზე
  • აქტ.3 ოთხივე ჯგუფი იწყებს დიდი სქემის აგებას დაფაზე, ყველას ეძლევა საშუალება გამოხატოს საკუთარი მოსაზრება , მოსწავლეების აქტივობის შემდეგ მივედით საერთო დასკვნამდე.
თავიდან გაგვიჭირდა ზუსტად ჩამოგვეყალიბებინა რა არის ტოლერანტობა, ამიტომ დაგვჭირდა მცირე დისკუსია , ვიმსჯელეთ და მივედით საერთო ადსკვნამდე და ის მოსწავლეებიც ვინც ვერ ავსებდნენ ამ გრაფას სრულყოფილად, ერთობლივად შევძელით ამ ”ლაბირინთის ” დაძლევა.. რომ არა ჩვენ , ყველა ერთად, ვერ გავიაზრებდით კარგად ამ სიტყვის მნიშვნელობას, ახლა კი რაღა დაგვავიწყებს . ხო, არ დამავიწყდეს, ამ გაკვეთილზე გვესწრევოდა მოსწავლეთა ტვითმართველობა და მათ შეაფასეს ჯგუფების მუშაობა. მოკლედ, დასკვნის სახით რომ წარმოგიდინოთ ჩემი მოსაზრება- მე მომწონს ასეთი აქტივობებით სწავლება. უფრო მეტად ვარ ჩართული საგაკვეთილო პროცესში და თავად ჩემ კლასელებთან ერთად მუშაობაც საინტერესოა 
თვასაჩინოებისათვის ჯობია სურათები წარმოგიდგინოთ 

მე-9 კლასის მოსწავლე სერგო ხუდოიანი  

ვმუშაობთ ჯგუფებში


ვავსებთ სქემას

ლუკა მუშაობს სქემაზე 



ნანუკა აკეთებს პრეზენტაციას



ბესო ხსნის რა არის ტოლერანტობა

ჩვენ ერთად ვავსებთ დაფაზე სქემას, ოთხივე ჯგუფის წარმომადგენელი 


გვაფასებს მოსწავლეთა თვითმართველობა 

მასწავლებლეს ვაბარებთ ნაშრომებს , რომელშიც ცარიელი ადგილები უკვე აღარ არის 


Комментариев нет:

Отправить комментарий